Drukwerk is tijdloos, maar dat betekent niet dat er geen trends te bespeuren zijn. Sterker nog: juist dóór die trends is drukwerk tijdloos! Bij Drukkerij Kluytenaar houden wij de vinger aan de pols als het gaat om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van drukwerk. Vandaag praten we je bij over trends die wij steeds vaker zien, en over bepaalde diensten die wij daarom aanbieden.
Maatwerk drukwerk
Wat wij leveren is veelal maatwerk, maar we zien dat de vraag naar maatwerk steeds groter wordt. Neem nu visitekaartjes. Je hebt er misschien minder nodig dan voorheen, of de ene collega heeft er liever meer dan een andere collega omdat die nu eenmaal meer mensen ontmoet. Dan passen wij gewoon het aantal kaartjes per vel aan om de juiste verhouding te drukken. Wij zorgen ervoor dat het eindproduct zo goed mogelijk aansluit bij jouw wens.
Printing on demand
Daaruit voortvloeiend hebben we printing on demand, wat eigenlijk ook een vorm van maatwerk is. Het gaat om kleinere oplagen die beter aansluiten bij de wensen van klanten en bij de behoeftes van nu. Je ziet het ook op andere vlakken en dat heeft ook z’n weerslag in de drukwereld. Doordat wij kunnen printen op A3-formaat met afloop kunnen wij hier ook eenvoudig op inspringen. Want nogmaals: jouw wens staat voorop, daar passen wij ons product zo goed mogelijk op aan.
Herkenbaarheid van je merk
Tegenwoordig is hoe je voor de dag komt belangrijker dan ooit. Je kiest voor een logo, een huisstijl, een slogan, een tone-of-voice, en liefst doe je dat zodanig dat het allemaal stukjes van dezelfde puzzel zijn. Het is meer dan overal je logo op zetten; het is herkenbaarheid creëren in al je communicatie-uitingen. Wij denken graag met je mee om te zorgen dat je overal dezelfde stijl uitdraagt, zonder dat het aanvoelt als simpel knip- en plakwerk.
Merkpatronen
We hadden het hierboven al kort over logo’s. Wist je dat je die ook aan de binnenzijde van je envelop terug kunt laten komen? Steeds vaker zien wij dat bedrijven een patroon creëren dat ze vaak terug laten komen, bijvoorbeeld (op basis van) het logo. Niet alleen de binnenkant van een envelop kun je hiervoor inzetten, maar ook de achtergrond van briefpapier, de achterkant van visitekaartjes, of andere reclame-uitingen.
De combinatie van online en offline
Niemand zegt dat offline en online niet naast elkaar kunnen bestaan. Juist in die combinatie valt veel winst te halen als het gaat om succesvolle campagnes en herkenbaarheid. Gebruik visitekaartjes om te verwijzen naar je social media-kanalen. Zet een QR-code in je folder zodat de geïnteresseerde lezer meer kan zien op je website. Of bied de highlights van je website aan in een aantrekkelijke brochure!
Veel van deze trends zijn voor ons de gewoonste zaak van de wereld. Waar mogen wij jou mee ondersteunen?