Taverne d’n Ouwe Brandtoren verandert twee keer per jaar standaard de menukaart. Meegaan met de seizoenen voor wat het eten betreft en nieuwe biertjes aanbieden aan de liefhebbers. Drukkerij Kluytenaar verzorgt al jaren het drukwerk voor de horecagelegenheid in de Reuselse bossen, dat sinds 1 januari van dit jaar mede in handen is van Ralph Gijbels.

Horeca zit in ons bloed

Guus en Petra Gijbels runnen Taverne d’n Ouwe Brandtoren in Reusel al vele jaren. Met veel succes, dat mag gezegd worden; de terrassen zitten altijd vol, de speciaalbieren – minimaal vijftig verschillende bieren – zijn niet aan te slepen en ook de keuken wordt gewaardeerd door de gasten. Omdat ze het in de komende jaren een beetje rustiger aan willen gaan doen, is sinds 1 januari Ralph Gijbels mede-eigenaar geworden. Een zoon? “Dat denken veel mensen omdat we dezelfde achternaam delen”, legt Ralph lachend uit. “Maar nee, Guus is ergens ver weg wel familie maar hoe precies hebben we nog niet uitgezocht.” Wat ze zeker delen is passie voor de horeca. “Het zit in ons bloed om het mensen naar de zin te willen maken, te willen zorgen voor een ontspannen sfeer en daarvoor moet je bij d’n Ouwe Brandtoren zijn.”

Idee vertalen naar proefdruk

Drukkerij Kluytenaar verzorgt voor Guus en Petra al jaren het drukwerk, zoals de menukaarten. “Twee keer per jaar worden die aangepast omdat we nieuwe gerechten hebben die we aanbieden. Ook de kaart met speciaalbieren willen we op gezette tijden aanpassen, zodat er altijd een goede reden is om weer eens langs te komen. We hebben de huisstijl aangepast en dat hebben we gedaan in overleg met de drukkerij. Zij hebben daar natuurlijk heel veel ervaring in en daar maken we graag gebruik van. Het idee was van mezelf, ik maakte een ontwerp en Kluytenaar heeft dat verder uitgewerkt. Zij hebben daar speciale programma’s voor en weten wat kan en wat niet kan. Zij vertalen mijn idee naar een proefdruk en samen bekijken wat er nog beter kan. Met het resultaat ben ik uitermate tevreden.”

Vertrouwen in samenwerking

Over de snelheid waarmee Ralph de menukaarten ontvangen heeft, kan hij alleen maar met waardering spreken. “Het is ontzettend fijn dat ze alles zelf drukken, ze zijn dus niet afhankelijk van een derde partij en dat scheelt als het om levertijden gaat. Niet dat het deze keer haast had, maar dat binnen een week de nieuwe menukaarten op de tafels lagen, was fijn. Stel dat er een keer een haastklus is, dan heb ik er vertrouwen in dat het goed gaat komen. Fijn om zo nauw samen te kunnen werken.”

Ideale aanlegplaats voor fietsers en wandelaars

Het is druk bij Taverne d’n Ouwe Brandtoren. “Gelukkig wel”, zegt Ralph. “Mensen hebben wat in te halen. Elk weekend en zelfs doordeweeks zijn er feestjes en ook het terras zit goed vol, zeker op weekenddagen en als de zon schijnt. We zitten op een prachtige locatie, ideaal voor fietsers en wandelaars om even aan te leggen. We bewijzen dat je niet in een dorpscentrum hoeft te zitten om een succes te maken van je horecagelegenheid. Het is toch prachtig wat Guus en Petra hier hebben neergezet? Een eer en een uitdaging om daar deel van uit te mogen maken. We behouden sowieso alles wat goed is en daar hoort de samenwerking met Drukkerij Kluytenaar bij.”

Blik op de toekomst

Ralph heeft nog wat plannetjes die om uitvoering vragen. “Horeca betekent altijd nadenken over de toekomst. We willen ook gasten in de winter als het terras gesloten is. Daarvoor zijn we aan het brainstormen over speciale avonden, bijvoorbeeld bierproeverijen met lekkere hapjes. Wanneer dat concreet is, zullen we flyers nodig hebben. Nieuwe placemats met informatie of een mooie foto erop, behoort tot de plannen. Drie keer raden waar we die dan laten drukken. Het is mooi dat Drukkerij Kluytenaar van alle markten thuis is, dan klop je nooit tevergeefs aan.”